Computerhjælpen

Genial annonce


Ok – genial og genial. Men alligevel.

Ofte tænker jeg om annoncørerne stadig får noget ud af indrykke annoncer i den traditionelle, krøllede avis. Vi får den smidt i postkassen jævnligt, men måske ikke altid læst. Her i huset er det i hvert fald ret sjældent, at vi får åbnet dem – men det gjorde jeg så lige i dag.

I Aarhus Onsdag faldt mine øjne på denne annonce fra Computerhjælpen:

 

Computerhjælp

 

Hvem kender ikke de forældre eller bedsteforældre, der har brug for hjælp til at sætte TV’et op, indstille kanalerne, fikse antivirus’en mm.? Sådan nogle har vi vist alle.

Men det er ikke sikkert, at alle i den generation har børn eller børnebørn, der lige kan hjælpe, når opdateringerne skal på plads eller der skal sendes en e-mail til det offentlige – så jeg tror, at Computerhjælpen har ramt ned i noget, der egentligt er et stort behov for.

 

Vi har arbejdet med computere

Jeg kendte ikke til Computerhjælpen før, men det er da en genial forretningsidé (i hvert fald de næste mange år) – og jeg tror, at de gør det rigtige i den måde, de henvender sig til målgruppen på.

Jeg er især vild med sætningen “.. hvor vi har arbejdet med computere .. “. Mere overbevisende kan det vist ikke sælges til målgruppen. De topper den lige ved at sende en personlig hilsen fra alle medarbejdere nævnt med navn. Perfekt.

(Og så lægger vi ikke så meget i, at deres hjemmeside ikke er så personlig, som den måske burde være – for det er jo heller ikke den, de henviser til).


ikon_erhvervserfaring

ikon_portfolio