Produktoversigt #1


Udarbejdet i efteråret 2015 for Svane & Lührs. 

Produktoversigten er den samlede oversigt over smykkerne i “It by Svane & Lührs” – den største smykkeserie med charms, læderarmbånd og eventuelle kampagnesæt – med priser og øvrig information om smykkerne i kollektionen. Denne produktoversigt udgives en gang om året, i efteråret, hvor smykkenyhederne fra foråret udkommer i et mindre tillæg til denne – nyhedsoversigten.

Denne produktoversigt gives primært til forhandlerne, da det er en samlet oversigt over denne smykkeserie med priser og information om både nyheder samt ældre produkter, der stadig er tilgængelige. Denne kan bruges som redskab i butikkerne til inspiration og information til kunderne om vores smykker samt brand.

 

 

Produktoversigten lægges dog også online som pdf til B2C-kunder, som vil have det fulde overblik over vores primære smykkeserie, og på forhandlerområdet. Her kan kunderne klikke direkte på det produkt, der er interesserede i – og komme direkte til varen online. Dette skaber en bedre købsvej, at vi hjælper kunden direkte til varen, hun er interesseret i – enten for at købe eller for at få yderligere information om produktet, tekstmæssigt eller visuelt. Desuden bliver hun måske bevidst om, at varerne kan købes online.

Produktoversigten er opsat i InDesign i liggende A4-format, da det fungerede bedst visuelt med de små “kollektioner” i smykkeserien og antallet af produktvarianter. Oversigten fylder 16 sider.

 

Nye valg og pristruktur

I forhold til tidligere versioner af produktoversigten har jeg dog i denne version også vist andre produkter, blandt andet kæder, der kan bruges sammen med denne smykkeserie. Dette har jeg gjort for at sætte yderligere fokus på den store valgfrihed i kollektionen og for at vise en større sammenhæng til de øvrige smykkeserier.

 

 

Produktoversigten er opdelt i nyheder, tema og basis: Kampagnesæt, de små kollektioner med mor & barn smykker, tro, håb & kærlighed, Monogram, smykkesten, nordiske smykker, ferskvandsperler samt de forskellige varianter af charms: Tubecharms og vedhæng. Produkterne suppleres – visuelt og tekstmæssigt – af de farvede læderarmbånd på fire gennemgående sider, vist med forskellige låse, samt øvrige produkter som kæder, sølvarmbånd og øreringe, der kan sammensættes, som man ønsker.

 

 

Nyhederne er vist med et rundt ikon, “New” og samme form er brugt til eksempelvis vores slogan, “Make it yours”, eller “Customize with” – for at vise, at man kan sammensætte smykkerne med hinanden. Desuden er der også sat mere fokus på at vise, at det er let at finde frem til en samlet pris, når man som kunde sammensætter sit smykke, som man vil, i forskellige længder eller varianter.

Dette sker efter en lang proces, hvor vi har forsøgt at opnå en mere ensartet prissammensætning på produkterne generelt – både på produkter, som ligner hinanden, men også på produkter i forskellige varianter. Det kunne eksempelvis være kæderne, som naturligvis har forskellig pris, men som fra produkt til produkt følger en ensartet prisforskel i de forskellige længder.

 

 

Visuelt har jeg også forsøgt at gøre tingene anderledes end tidligere. Frem for at vise produkterne i numerisk orden – som fungerede bedst internt – har jeg som sagt opdelt serien mere i små, individuelle kollektioner samt i højere grad vist dem efter form, varianter og farve. Jeg oplevede gennem kontakten med forhandlerne, at det er mere hensigtsmæssigt for dem i butikkerne, at de eksempelvis kan se alle lilla smykkesten samlet frem for at se en bestemt slags form samlet.

Desuden vises alle charms og vedhæng i alle de forskellige sølvvarianter, som de findes i.

Som nævnt har vi arbejdet konstant med at få skabt en sammenhæng til webshoppen – og udover at lave links til produkterne, har vi beskrevet, hvordan forhandlerne kan bestille online. Derudover har vi lagt en smagsprøve op på ringe, så de også kan få lyst til at se mere online.

Hele produktoversigten kan ses her.


ikon_cv

ikon_erhvervserfaring