Erhvervserfaring


Herunder kan du se en mere detaljeret beskrivelse af min erhvervserfaring og tillidshverv. Du kan også klikke her, hvis du hellere vil se det forkortede CV.

 

  • Marketingchef og E-business Manager (DK) hos Euromaster Danmark.
  • Digital marketingkoordinator hos Euromaster Danmark. 
  • Web- og kommunikationsansvarlig hos Svane & Lührs. Læs mere.
  • Web- og kommunikationsmedarbejder hos Skolerne i Elev & Hårup. Læs mere
  • Visual merchandiser og salgsassistent hos Name It // Mamalicious. Læs mere
  • Salgsassistent og visual merchandiser hos Glitter.
  • Salgsassistent hos Bianco Footwear. 
  • Assistent hos Post Danmark. 
  • Servicemedarbejder hos Superbest.
  • Øvrige ansættelser. 
  • Tillidshverv. Læs mere

 

Web, grafik, kommunikation & glade kunder

Jeg drømmer om at komme til at arbejde for en virksomhed, der brænder for det, den laver. At der er en klar retning, så vi kan få skabt resultater. Og så ville det også være fedt, hvis jeg kunne arbejde med de spændende opgaver.


Sprog, kommunikation & sociale medier

Det er i høj grad arbejdsopgaverne, jeg brænder for i mit daglige arbejde. Da jeg startede på mit studie, var det især det spanske sprog, der trak, og sproget, der gjorde, at jeg i sin tid valgte den uddannelse, jeg gjorde.

Først da jeg var kommet i gang med studiet, fik jeg for alvor smag for kommunikationsområdet. Jeg syntes, at det var vildt spændende at undersøge et område og en målgruppe, lægge en plan og udføre den – også gerne praktisk.

Og det synes jeg også i dag.

Det arbejdsområde, som især tiltaler mig, er det digitale: Den konstante omskiftelighed og udvikling, der er inden for eksempelvis web og sociale medier, samspillet mellem virkelighedens verden og onlineuniverset – og ikke mindst de muligheder, det giver, for at sælge sine varer til andre end bare i sit nærområde.


Grafiske opgaver, ro & orden

Jeg har i dag stiftet et godt bekendtskab med de fantastiske Adobeprogrammer. Jeg er vild med, at jeg selv kan lave eksempelvis slides til webforsiden, elementer til sociale medier og nyhedsbrev, redigere billeder eller lave diverse kommunikationsmaterialer til tryk eller web, når man lige står og skal bruge dem.

Der er ikke så langt fra tanke til handling.

Det, som jeg også godt kan lide ved det grafiske arbejde, er, at det tilfredsstiller mit behov for at skabe orden og rydde op, strukturere, bruge farver og sætte pæne ting pænt op, så det bliver spændende og flot at se på for kunden.

Noget, som jeg tidligere – om end på en anden måde – har fornøjet mig med som visual merchandiser.

Grafisk arbejde Heidi Gaba Nielsen
Udvikling, kunder & salg

Når jeg kigger ned over listen af job, så kan jeg godt se, at jeg har haft en god tilknytning til modebranchen og detailhandlen, i både små og større virksomheder, hvilket har været rigtigt spændende.

Det betyder, at jeg har arbejdet med både strategi, et væld af praktiske opgaver, haft kundekontakt, analyseret indsatsen og meget mere. Men alle opgaverne har haft samme mål: At sælge produktet.

For mange virksomheder er hverdagen præget af arbejdet frem mod de nye kollektioner, nye produktlanceringer eller kampagner. Her får man nemlig muligheden for at præsentere kunden for noget nyt og på den måde få skabt fornyet interesse for sit brand – blot på grund af nyhedsværdien.

Hvis man klarer denne opgave godt – eksempelvis ved at lave et interessant produkt og få det markedsført rigtigt efterfølgende – vil det være en oplagt mulighed for at få nye kunder. Uanset om det så drejer sig om private kunder eller forhandlere, så det er et vigtigt arbejde at præsentere sine produkter rigtigt.

Men det betyder jo ikke, at der ikke er noget arbejde ind imellem eksempelvis kollektionslanceringer. Tværtimod. Her handler det om at kunne fastholde kundernes opmærksomhed – hvad enten det så sker gennem de sociale medier, annoncering eller spændende indhold på ens webside.


Service, brugervenlighed og gode kundeoplevelser

Et andet element, som jeg vil fremhæve, er et område, som jeg har arbejdet meget med på flere måder – både online og offline, før, under og efter et køb. Og det vigtigste, når alt kommer til alt – nemlig kundeservice og brugervenlighed.

Jeg brænder for at skabe de gode kundeoplevelser.

Det er både, når kunden træder ind på websitet – et eller andet sted – til de får varen i hånden og er glade for, hvad de har oplevet i forbindelse med købet. Når hele verden er en stor indkøbsportal, så skal man tage sig godt af de kunder, man allerede har halet i land, for ofte er det ikke bare nok at have et fantastisk produkt.


En udfordring?

Vi er alle kunder et eller andet sted i dag, men der er ingen garanti for, at vi er eller bliver en tilbagevendende kunde samme sted. Dét oplever jeg selv som privatkunde ofte, at mange virksomheder glemmer mange steder i deres kommunikation eller direkte kontakt med kunden.

Det er essentielt, at alle dele af virksomheden ved, hvad målet er og hvor vigtig en kunde er. De glemmer måske, at vi bare går et andet sted hen, hvis vi ikke er tilfredse, og de glemmer, at vi også (især) spreder rygtet ved havelågen, hvis vi ikke er tilfredse.

Så i min verden handler det om at få alle dele af selve købsprocessen og kommunikationen med kunden til at spille og spille sammen, så kunden går der fra med en skøn og måske også overraskende oplevelse i bagagen. Dét er det, jeg brænder for.